مقاله پژوهشی
تحلیل قدرت بسیج، کنشگری و اقناع سازی بازار سنتی در فرایند انقلاب اسلامی بر پایه مولفه های قدرت نرم
تحلیل قدرت بسیج، کنشگری و اقناع سازی بازار سنتی در فرایند انقلاب اسلامی بر پایه مولفه های قدرت نرم

یونس کسلخه؛ مسعود مطلبی؛ رحمت الله امیر احمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 شهریور 1401

چکیده
  با توجه به اینکه قدرت نرم جهت دهنده به ذهن و رفتار در همه حوزه های اجتماعی و توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران است و جنس آن از نوع اقناع است؛ تحقیق حاضر تلاش دارد نشان دهد که نهاد بازار سنتی چگونه به واسطه ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
تبیین ابعادومولفه های ارتقای رفاه عمومی بارویکرد قدرت نرم
تبیین ابعادومولفه های ارتقای رفاه عمومی بارویکرد قدرت نرم

احمد یاوریان؛ صدیقه طوطیان اصفهانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آذر 1401

چکیده
  در هر جامعه، توجه دولتمردان و سیاستگذاران به رفاه امری مهم و ضروری تلقی می شود؛ زیرا رفاه از شاخص های اصلی توسعه است و جزء عناصر کلیدی در رشد و پیشرفت جامعه محسوب می شود. جمهوری اسلامی ایران برمبنای آموزه ...  بیشتر
مقاله پژوهشی
جایگاه بازدارندگی رسانه‌ای در صدا و سیما و مولفه‌های قدرت نرم
جایگاه بازدارندگی رسانه‌ای در صدا و سیما و مولفه‌های قدرت نرم

مریم رئیسی؛ اکبر نصراللهی کاسمانی؛ عبدالکریم خیامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 دی 1401

چکیده
  بازدارندگی در عرصه‌ نظامی بیشتر معنا دارد و در زمینه‌ رسانه‌ کمتر استفاده می شود و مفاهیمی مانند قدرت نرم معمولاً در ادبیات رسانه‌ای بیشتر تکرار شده‌اند. با این‌وجود بازدارندگی در دو سطح در این مقاله ...  بیشتر