@article { author = {}, title = {}, journal = {Soft power Studies}, volume = {2}, number = {7}, pages = {63-80}, year = {2012}, publisher = {basijasatid}, issn = {2322-5580}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {تأثیر مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان بر بعد سیاسی هویت اسلامی – ایرانی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران}, abstract_fa = {پژوهش حاضر در راستای بررسی چگونگی تأثیر وجوهی از مؤلفه‌های برنامه درسی پنهان (معلم، دانش‌آموز، روش تدریس، ارزشیابی، محتوا و مکان فیزیکی) بر بعد سیاسی هویت اسلامی– ایرانی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران در سال91 انجام شده است.  رویکرد پژوهش، کیفی و روش، تلفیقی از تحلیل اسنادی، قوم نگاری و تحلیل محتوای کیفی، بوده است.  پنج مدرسه و سی دانش‌آموز به صورت هدفمند (با معیار زنجیره‌ای شاخص) انتخاب و از ابزارهای؛ مصاحبه نیمه رهنمودی، مشاهده مشارکتی و فرم فیش‌برداری استفاده شده است.  تجزیه و تحلیل کیفی یافته‌ها در سه مرحله؛ کدگذاری باز، گزینشی و محوری صورت گرفته است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که؛ مؤلفه‌های برنامه درسی پنهانِ مورد بررسی، بر بعد سیاسی هویت اسلامی– ایرانی دانش‌آموزان در سطوح سه گانه (شناختی، عاطفی و رفتاری) و در دو وجه مثبت و منفی رخ داده است .  }, keywords_fa = {برنامه درسی پنهان,بعد سیاسی هویت اسلامی – ایرانی,کیفی,دوره متوسطه,تهران}, url = {https://www.spba.ir/article_41434.html}, eprint = {} }