@article { author = {h, h and karami, hamed and h, m}, title = {The relationship between good governance and protection of social capital as one of the components of soft power by looking at the constitution of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Soft power Studies}, volume = {11}, number = {1}, pages = {137-168}, year = {2021}, publisher = {basijasatid}, issn = {2322-5580}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, social capital is a major part of intangible public wealth, and the protection of public wealth requires good governance (as one of the components of soft power), a form of governance largely by the institution. International and developed countries have entered the literature of sustainable development and it has been interpreted as the proper management of a country's resources in a flexible, transparent, responsive, fair and responsive way to the needs of its citizens, which can, while protecting Social capital will increase the level of soft power. Therefore, according to the thematic documents presented in this research, the research method is descriptive-analytical and the data collection method is library. The article raises the question: What is the relationship between good governance (as a component of soft power) and public wealth? In other words, how can good governance affect social capital? In response, it can be assumed that: "The relationship between good governance and social capital is an interactive and two-way relationship in which good governance can create conditions in which social capital flourishes and social capital flourishes. It paves the way for good governance and increases soft power. ”The result is that social capital has positive effects on the dimensions of good governance, including transparency, oversight, balance, democracy and solidarity, and good governance also increases and The level of social capital will rise.}, keywords = {Good Governance,Public Wealth,Social Capital,Soft power}, title_fa = {رابطه بین حکمرانی خوب و صیانت از سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از مولفه های قدرت نرم با نگاهی به قانون اساسی ج.ا.ا}, abstract_fa = {امروزه سرمایه‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از ثروت‌های عمومی ناملموس محسوب می‌شوند، که صیانت از ثروت عمومی نیازمند حکمرانی مطلوب (به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت نرم) است، این گونه از حکمرانی عمدتا از سوی نهاد‌های عمومی بین‌المللی و کشورهای توسعه یافته وارد ادبیات توسعه پایدار شده و از آن به اداره و مدیریت مناسب منابع یک کشور به سبکی منعطف، شفاف، پاسخگو، منصفانه و واکنشگر به نیازهای اتباع تعبیر شده است که می‌تواند، ضمن صیانت از سرمایه اجتماعی، افزایش سطح قدرت نرم را در پی داشته باشد. از این رو مطابق با مستندات موضوعی ارائه شده در ‌این پژوهش، روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه‌ای می‌باشد. در مقاله این سوال مطرح است که: چه ارتباطی بین حکمرانی مطلوب(به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت نرم) وثروت عمومی وجود دارد؟ یا به عبارت دیگر حکمرانی مطلوب چگونه می‌توان بر سرمایه اجتماعی تاثیر ‌گذارد؟ در پاسخ می-توان این فرض را مطرح نمود که:«رابطه میان حکمرانی مطلوب و سرمایه اجتماعی از نوع رابطه تعاملی و دو طرفه است به طریقی که حکمرانی مطلوب می تواند شرایطی خلق کند که در آن سرمایه اجتماعی شکوفا شود و شکوفا شدن سرمایه اجتماعی راه را برای انتخاب حکمرانی مطلوب هموار ‌کرده و سبب افزایش قدرت نرم می‌شود» نتیجه کسب شده این است که سرمایه اجتماعی اثرات مثبتی بر ابعاد حکمرانی خوب شامل شفافیت، نظارت، توازن، دموکراسی و همبستگی دارد و حکمرانی خوب نیز سبب افزایش و بالا رفتن سطح سرمایه اجتماعی خواهد شد.}, keywords_fa = {حکمرانی مطلوب,ثروت های عمومی,سرمایه های اجتماعی,قدرت نرم}, url = {https://www.spba.ir/article_132895.html}, eprint = {https://www.spba.ir/article_132895_cad1d6e167f7246cce5a124be44ad12c.pdf} }