رسانه های نوین ابزار قدرت نرم در دیپلماسی دولتها
رسانه های نوین ابزار قدرت نرم در دیپلماسی دولتها

فاطمه تقوی رمضانی؛ محمد سلطانی فر؛ حسن درزیان رستمی؛ حمید رضا حسینی دانا

دوره 13، شماره 1 ، خرداد 1402، ، صفحه 29-56

چکیده
  هدف پژوهش تبیین نقش رسانه های نوین به عنوان ابزار قدرت نرم در دیپلماسی دولتها و رویکرد پژوهش ترکیبی است که ازتکنیک دلفی برای استخراج وجمع بندی متغیرهای قدرت نرم،رسانه های نوین و دیپلماسی وبرای دستیابی ...  بیشتر
نقش نهادهای ورزشی(به عنوان قدرت نرم) در توسعه روابط سیاسی
نقش نهادهای ورزشی(به عنوان قدرت نرم) در توسعه روابط سیاسی

رسول افخمی؛ بهشید ارفع نیا؛ محسن محبی

دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 239-263

چکیده
       پژوهش حاضر تلاش داشت تا به این سوال پاسخ دهد که نهادهای ورزشی به چه نحوی و چگونه سبب توسعه روابط سیاسی در سطح بین المللی بالاخص روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران می‌گردد. در حقیقت هدف این تحقیق ...  بیشتر
بررسی رابطه میان دینداری و رفتار انتخاباتی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تبریز)
بررسی رابطه میان دینداری و رفتار انتخاباتی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تبریز)
دوره 3، شماره 8 ، دی 1392، ، صفحه 27-44

چکیده
  از مؤثرترین راه‏های رسیدن به توسعه پایدار، جلب مشارکت مردم در فرایند توسعه از مرحله تصمیم‏گیری تا اجرا است. رفتار انتخاباتی بیانگر الگوی خاصی از رفتار سیاسی  است که  مبتنی بر مجموعه نگرش‌ها، ...  بیشتر