مریم رئیسی؛ اکبر نصراللهی کاسمانی؛ عبدالکریم خیامی
دوره 12، شماره 4 ، اسفند 1401، ، صفحه 55-73
چکیده
بازدارندگی در عرصه نظامی بیشتر معنا دارد و در زمینه رسانه کمتر استفاده می شود و مفاهیمی مانند قدرت نرم معمولاً در ادبیات رسانهای بیشتر تکرار شدهاند. با اینوجود بازدارندگی در دو سطح در این مقاله ...
بیشتر
بازدارندگی در عرصه نظامی بیشتر معنا دارد و در زمینه رسانه کمتر استفاده می شود و مفاهیمی مانند قدرت نرم معمولاً در ادبیات رسانهای بیشتر تکرار شدهاند. با اینوجود بازدارندگی در دو سطح در این مقاله مورد تحلیل واقع شد: سطح داخلی که پیشنهاد میکند تا صداوسیما از خلاقیت و تولید محتوای بهروز بهره برد تا مخاطبین داخلی را از دست ندهد و در سطح خارجی، آنچه درباره بازدارندگی مهم است توجه به کارکرد درست شبکههای برونمرزی است که تا چه اندازه تعدد آنها دال بر خروجی درست آن بازدارندگی میتواند باشد. مهمترین راهبرد مقابله با جنگ رسانهای علیه جمهوری اسلامی ایران را میتوان افزایش اعتماد مخاطبان رسانه ملی از طریق پاسخگویی به نیازهای آنها در زمینه اطلاعات، رویدادهای مختلف و افزایش اعتماد مخاطبان رسانه ملی دانست. صداوسیما با اتخاذ سیاست ایمنسازی مخاطبان در برابر اثرات نامطلوب شبکههای ماهوارهای، بهجای تلاش برای دور انداختن یا آزاد گذاشتن کامل آنها، میتواند بهتر عمل کند. از مهمترین راهکارها میتوان به افزایش اعتماد مخاطبان نسبت به رسانه ملی با ارائه اخبار و اطلاعات جامع دقیق، بیطرفانه و پاسخگویی به نیازهای اخیر مخاطبان با ارزیابی مستمر نیازمندیهای گروههای مختلف اجتماعی اشاره کرد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی-تحلیلی بوده است.